Erasmus+

Paskelbta: 2023 29 rugsėjo

MOKOMĖS, STEBIME, PRITAIKOME
2023-09-29
Šiaulių r. Meškuičių lopšelis-darželis, kartu kitomis rajono įstaigomis sudarė konsorciumą, kurio projektinei veiklai  Švietimo mainų paramos fondas suteikė programos „Erasmus+“ akreditaciją iki 2027 m. (akreditacijos numeris 2021-1-LT01-KA120-SCH-000047098). Projekto veiklų metu tobulinamos profesinės kompetencijos, mokomasi kurti įtraukiojo ugdymo kultūrą įstaigose, ir, žinoma, stengiamasi išbandyti praktikoje įgytas žinias.
Mokytojų, dalyvavusių darbo stebėjimo vizituose ir kursuose patirtis, pritaikoma įstaigoje: CEKDEV International Education and DevelopmentAcademy organizuotuose mokymuose „InclusiveEducationforSchoolAdministrators“ dalyvavo direktorė S. Užkuraitienė. Svarbiausia mintis, kuria pasidalino direktorė ir kurią taikome savo įstaigoje – kuriame  palankų mikroklimatą įvairių poreikių vaikams. Taip pat pradėjome naudoti iki tol nenaudotas interaktyvias, mokinių įsitraukimą į aktyvų mokymąsi skatinančios, priemones, kurios buvo pristatytos kursų metu –  „Renderforest“, „Quickdraw“, „Avachara“.
Kursuose „MasteringSoftSkills and GrowingEmotionalIntelligenceusingMindfulness“ Maksima TeacherTraining Centre, Splite (Kroatija) dalyvavusios Ilona Vrubliauskienė ir Erika Dargužienė grupėje bendros ir individualios veiklos metu taiko dėmesingo įsisąmoninimo „Mindfulness“ veiklas: mindfulness meditaciją (ramios muzikos klausymąsi ir buvimą tyloje su savimi) ir mindfulness mankštas „Medžiotojas ir kiškis“, „Delnas kumštis“, „Vienas – daug“ ir kt. ( kuomet mankštinant dešinę ir kairę ranką lavinami abu smegenų pusrutuliai).
Darbo stebėjimo vizite CEIP EmeterioGutierrezAlbelo mokykloje (Tenerifė) dalyvavusi R. Skėrytė stebėjo ugdomąsias veiklas 3–6 m. amžiaus vaikų grupėse. Grupių aplinka orientuota į vaikus su specialiais poreikiais: numatyta dienotvarkė, taisyklės. Mokytojai nuolat aptaria elgesį, pasirenka ir taiko metodus vaikų dėmesio išlaikymui. Po vizito, dirbdama su priešmokyklinukais, mokytoja didesnį dėmesį skyrė grupės elgesio taisyklių kūrimui, jų svarbos aptarimui ir laikymuisi. Pradžioje sunkiau sekėsi motyvuoti vaikus tinkamai elgtis. Mokytoja pritaikė projekto metu įgytą patirtį: motyvacijos gerai elgtis skatinimo sistemą. Sėkmingo bendravimo, geros išeities ir kitos taisyklės vaikams tapo orientyru, leidžiančiu savarankiškai rinktis tinkamus elgesio būdus. Mokytoja įsigijo, pakabino matomoje vietoje  ir aptarė su vaikais  priemonę „Vaiko dienelė darželyje“. Pastebima, kad tai padėjo  vaikams, kuriems sunkiau sekėsi orientuotis grupėje.

Direktorė Sigita Užkuraitienė

ĮSPŪDŽIAI IŠ DARBO STEBĖJIMO ISPANIJOJE, TENERIFĖJE
2023-05-10
Nuoroda:
https://siauliuraj.lt/naujienos-gn/455/ispudziai-is-darbo-stebejimo-vizito-ispanijoje-tenerifeje:3553

ŠIAULIŲ R. MEŠKUIČIŲ LOPŠELIS-DARŽELIS YRA „ERASMUS+“ 1 PAGRINDINIO VEIKSMO BENDROJO UGDYMO MOBILUMO PROJEKTO SU DAUGIAU KAIP VIENU DOTACIJOS GAVĖJU NR. 2022-1-LT01-KA121-SCH-000062452 ĮGYVENDINANT „ERASMUS+“ AKREDITACIJĄ NR. 2021-1-LT01-KA120-SCH-000047098 PARTNERIS
2022-10-18
Projekto pristatymas

Projekto veiklos Turkijoje
2022-12-08
Nuoroda: https://www.svietimonaujienos.lt/vienas-lauke-ne-karys/

PROJEKTO „STORY TELLING  IS ANT ART“ VEIKLOS RUMUNIJOJE
2022-05-24

Šiaulių r. Meškuičių lopšelio-darželio mokytojų komanda, vykdydama tarptautinės Erasmus+ programos projektą „Story Telling is an Art“, gegužės 16–20 d. viešėjo Rumunijoje. Tai pirmas vizitas pas užsienio partnerius, kadangi kiti susitikimai dėl pandeminės situacijos vyko tik virtualiai.
Svečiavomės kalnų apsuptoje Intorsura Buzaului miesto Mihail Sadoveanu gimnazijoje. Vos nuvykus pradžiugino šiltas sutikimas: tautiniais rūbais vilkintys mokiniai ir mokytojai, rumuniškos dainos, tradicinės sutiktuvės su pyragu ir druska, plevėsuojančios visų projekto partnerių šalių vėliavos. Ekskursijai po mokyklą vadovavo vyresniųjų klasių mokiniai, projekto gidai. Aplankėme paveikslų, piešinių ir kitų projekto „Story Telling is an Art“ darbų parodą, žiūrėjome mokinių mini spektaklį, parengtą projekto veiklos ,,Pasakojimas ir drama“ metu. Žaisdami edukacinį žaidimą ,,Ledlaužis“ artimiau susipažinome su projekto partneriais. Edukacinės veiklos metu rašėme eiles anglų, rumunų ir lietuvių kalbomis žąsies plunksna ir plunksnakočiu.
Intorsura Buzaului miesto darželyje  stebėjome įvairaus amžiaus vaikų grupių ugdomąsias veiklas, dalyvavome edukacijose.
Kadangi partneriai iš Rumunijos buvo atsakingi už pasakojimų kūrimo naudojant piešimo technikas ir paveikslus vykdymą, tai išbandėme piešimo ant įvairių paviršių – akmens, medžio lentelių, šaukštų technikas. Vėliau, sukurdami trumpą pasakojimą,  savo darbus pristatėme vieni kitiems.
Įkvėpimo pasakojimams galėjome pasisemti Brano mieste esančiame Istorijų slėnyje. Čia galėjome užeiti į svečius pas snieguolę ir septynis nykštukus, pelenę, raganą ir t.t. Tai puiki vieta vaikų edukacinėms veikloms, kūrybiškumo, įvairių sričių gebėjimų ugdymui.
Rumunijoje metu išgirdome Drakulos legendą, aplankėme nacionalinį rumunų paminklą ir žymų objektą – Brano pilį, kurioje gyveno grafas Vladas Tepešas, airių romanisto Bramo Stokerio kūrinio „Drakula“ prototipas. Mūsų dėmesį patraukė pilyje eksponuojama Rumunijos karalienės Marijos surinkta baldų ir meno kūrinių kolekcija. Kalno apačioje įrengtame muziejuje po atviru dangumi eksponuojami iš visos šalies surinkti valstiečių darbo įrankiai, pastatai.
Partneriai iš Rumunijos pristatė savo šalies švietimo sistemą, kultūrą, įstabaus grožio kraštovaizdžius. Grožėjomės Karpatų kalnais, ilgiausia vien tik Rumunijos teritorijoje tekančia upe Olto, šniokščiančių krioklių vaizdais, nacionalinio parko gyvūnų įvairove. Aplankėme Brašovo gotikinę juodąją bažnyčią, pirmąją Rumunijos mokyklą ir spaustuvę, siauriausią Rumunijos gatvę, Intorsura Buzaului miesto ortodoksų bažnyčią ir muziejų.
Savaitės vizitas Rumunijoje prabėgo labai greitai. Jo metu praplėtėme ne tik profesines, bet ir sociokultūrines žinias, patobulinome anglų kalbos, bendravimo ir komandinio darbo įgūdžius. Išvykome sužavėtos rumunų svetingu priėmimu ir nuoširdžiu bendravimu, pasisėmusios naujų idėjų projekto veiklų įgyvendinimui Lietuvoje.


https://www.svietimonaujienos.lt/projekto-pasakojimas-yra-menas-veiklos-rumunijoje/

Reda Skėrytė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, projekto dalyvė

PASAKOJIMAS KURIANT 3 D KNYGAS
2022-03-04

Šiaulių r. Meškuičių lopšelis-darželis dalyvauja tarptautiniame ERASMUS + programos projekte KA229 ,,Story Telling is an Art“. Kovo pirmąją savaitę įvyko jau penktasis šio projekto mobilumas – šįkart mūsų šalyje. Dėl pandeminės situacijos daugelio partnerių sutarimu vizitas Lietuvoje buvo virtualus.
Užsienio šalių partneriams iš Maltos, Italijos, Turkijos, Rumunijos, Bulgarijos pristatėme Lietuvą, įdomiausius faktus apie ją, šalies švietimo sistemą, Šiaulius, Meškuičių miestelį ir jame esantį lopšelį-darželį. Užsienio partneriai gražių žodžių negailėjo juos labiausiai nustebinusioms mūsų lopšelio-darželio lauko ir vidaus edukacinėms erdvėms, šiuolaikiškai įrengtoms grupėms. Pastebėtas ir įvertintas lopšelio-darželio bendradarbiavimas su kitomis miestelio įstaigomis ir gyventojais. Projekto dalyviai apsilankė virtualioje meškuitietės Dalijos Ulinskienės sukurtų lėlių ir kitų rankdarbių parodoje. 


Mobilumo mūsų ugdymo įstaigoje tema buvo pasakojimas kuriant 3D knygas. Kadangi 3 D knygos Lietuvoje nėra labai populiarios, mūsų komandai teko daug domėtis ir ieškoti informacijos. Pirmiausia, vaikus supažindinant su 3D knygomis, įsigijome šios rūšies knygučių, 3D pieštukų, stalo teatrą, naudojome kompiuterines programėles su 3D efektais. Tada vaikai, kurdami pasakojimus ir juos iliustruodami, pagamino savo 3D knygutes.
Siekiant tobulinti 3D knygų kūrimo įgūdžius, vaikai dalyvavo rašytojo, dailininko ir iliustratoriaus Pauliaus Juodišiaus edukacijoje. Kurdami knygas vaikai fantazavo, pasakojo nebūtas istorijas ir apibūdino savo pasakų personažus.
Mokytojų ir vaikų bendras darbas – virtualios 3 D knygų kūrybinės dirbtuvės buvo pristatytos projekto partneriams. Tiesioginio susitikimo metu edukaciją vedė lietuvė knygų vaikams autorė, iliustruotoja Elena Selena, su kuria mokytojai užmezgė ryšius, besidomėdami erdvinių knygų kūrėjais. Elena gyvena Paryžiuje ir kuria erdvines knygas vaikams, kurias leidžia viena didžiausių prancūzų ir užsienio grožinės literatūros leidyklų „Gallimard“.


Projekto partneriams pristatytos mokytojų išbandytos ir ugdymo procese taikomos kompiuterinės programėlės knygų kūrimui.

Pasiruošimo ir darbo ruošiantis šiam mobilumui buvo daug, tačiau rezultatas džiugina. Mokytojai patys susipažino ir įvaldė 3D knygų kūrimo metodiką, ją sėkmingai taiko ne tik dirbdami su vaikais, bet savo patirtimi pasidalijo ir su kolegomis iš užsienio šalių. Nors lopšelio-darželio mokytojų kolektyvas nedidelis, bet visų pastangomis ir komandinio darbo dėka mobilumas sėkmingai įgyvendintas.
Direktorė Sigita Užkuraitienė

3D KNYGŲ KŪRIMAS
2022-01-24

„Smalsučių“, „Nykštukų“ grupių vaikai su mokytojais dalyvauja Erasmus+ projekte „Pasakojimas yra menas“ ir mokosi kurti 3D knygas. Sausio 24 d. jie dalyvavo virtualioje edukacnėje veikloje „3D knygų kūrimas“, kurią vedė rašytojas, dailininkas P. Juodišius. Jis parodė vaikams, kaip pasigaminti erdvinę knygą. Vaikai lenkė popieriaus lapą pusiau, truputį įkirpo lenkimo vietoje, tada palankstė į abi puses, kad susidarytų lenkimo linijos. Po to atlenkė lapą ir iš įkirpimų suformavo erdvines figūras.

Edukacijos vadovas paprašė vaikų garsiai fantazuoti ir sukurti nebūtą istoriją. Darželinukai turėjo sugalvoti, kaip atrodys pagrindinis pasakos veikėjas, kur jis gyvens, kuo užsiims. Visus vaikų pasiūlymus dailininkas užfiksavo ant lentos. Darželinukai su P. Juodišiumi pasakai sukūrė dainelę ir kartu ją dainavo.
Padainavę vaikai tęsė knygų kūrimo darbus: piešė savo sugalvotus veikėjus, karpė juos ir klijavo prie erdvinių figūrų, kurios lankstysis vartant knygą.

Savo sukurtas knygas vaikai pristatė edukacijos vadovui. Jis pasidžiaugė darželinukų kūrybiškumu ir patarė, kaip padaryti knygelę dar įdomesnę. Paaiškėjo, kad kurti knygas ir istorijas yra nelengvas darbas.
Edukacijos metu vaikai pajautė kūrybinį malonumą, buvo aktyvūs, linksmi, išradingi, noriai bendravo ir išmoko pasigaminti 3D knygas.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Reda Skėrytė

PASAKOJIMŲ KŪRIMAS 3D MAGIŠKOMIS PIEŠIMO LENTOMIS
2021-12-17

Pasakojimų ir istorijų kūrimas – tai veikla, kuri ugdo vaikų kūrybiškumą, loginį ir originalų mąstymą, pasakojimo įgūdžius. Dalyvaudama Erasmus+ projekte „Pasakojimas yra menas“ skatinu vaikus kurti pasakojimus, įvairias tikroviškas ir fantastines istorijas. Vaikų sudominimui naudoju įvairias šiuolaikiškas priemones. Šį kartą išbandėme piešimo lentą su 3D efektu.   
Vaikai spalvotais žymekliais ant stiklinės lentos piešė įvairius paveikslėlius. Jų veiklą lydėjo būti ir nebūti pasakojimai, istorijos apie Kalėdų senelio pagalbininkus. Vaikai pasakojo, kad jie turi ypatingų galių, nepaprastas transporto priemones ir kalba kažkokia keista kalba. Pasakodami vaikai vienas kitą išklausė ir papildė, dalinosi žiniomis, mokėsi vienas iš kito, įvairiai reagavo ir smagiai leido laiką. Baigę piešti, jie šias magiškas piešimo lentas nusinešė į tamsią patalpą, užsidėjo 3D akinius ir  išvydo 3D efektą – pasakojimo veikėjai „atgijo“, o pasakojimas toliau tęsėsi.


Piešimo lenta su 3D efektu – tai šiuolaikiškas sprendimas vaikų ugdymui, kuris ne tik sulaukė didelio susidomėjimo, suteikė džiaugsmo, bet ir padėjo ugdyti  kalbinius gebėjimus, atsiskleisti kūrybiškumui, vaizduotei.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja E. Dargužienė

KITOKS TEATRAS
2021-12-17

Įgyvendinant Erasmus+ projekto „Storytelling is an ART“  veiklas, su „Pelėdžiukų“ grupės vaikais išbandėme priemonę „Magnetinis teatras“ ir sekėme pasaką „Raudonkepuraitė“.
Pirmiausia darželinukai sukonstravo teatro sceną, apžiūrėjo ir pavadino veikėjus, svarstė, iš kokios jie pasakos. Teatro scenoje vaikai valdė lėles medinių lazdelių su magnetais pagalba. Šios žaidimo priemonės paskatino juos tyrinėti ir išsiaiškinti magneto savybes. Tai smagus atradimas ir įdomi veikla. Vaikai liko sužavėti. Vaidindami darželinukai prisiminė pasakos „Raudonkepuraitė“ siužetą, veikėjų žodžius. Visi įsijungė į veiklą: vieni buvo aktoriai, o kiti – artistai.

Pastebėjau, kad šis žaidimas lavina ne tik vaikų kalbinius gebėjimus, bet ir  vaizduotę, kūrybiškumą bei leidžia sukurti savo pasakos versijas. „Magnetinis teatras“ – tai puiki pramoga ir mažiems, ir dideliems.
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja E. Dargužienė

PASAKAS SEKAME KITAIP
2021-11-29

Vykdydama ERASMUS+ programos projektą „Storytelling is an Art“ Meškuičių lopšelio-darželio mokytojų komanda virtualiai susitiko su partneriais iš Italijos, Turkijos, Maltos, Bulgarijos ir Rumunijos. Šis virtualus mobilumas įvyko Maltos atstovų pakvietimu ir partnerių susitarimu pandemijos metu vykdyti projektines veiklas, tačiau į vizitus nevykti dėl daugelyje šalių esančios prastos pandeminės situacijos.
Visas penkias susitikimo dienas vyko aktyvus bendravimas, dalijimasis sumanymais ir idėjomis, atliktų veiklų stebėjimas ir pasikeitimas nuomonėmis. Projekto partneriai pristatė inscenizuotas pasakas ir iš antrinių žaliavų joms pasigamintas dekoracijas, rūbus, priemones.
Maltos atstovai supažindino su šalies švietimo sistema, pakvietė virtualiam pasivaikščiojimui po mokyklą ir jos apylinkes. Maltos pedagogai pamokė, kaip paprastai ir nesudėtingai galima pasigaminti lėktuvą ir mašiną iš plastiko butelių, dėžių, popieriaus. Vėliau supažindino, kaip iš antrinių žaliavų buvo gaminama prakartėlė ir sukuriama visa aplinka, inscenizuojant paslaptingąją Kalėdinę istoriją.

Italijos atstovai pristatė iš antrinių žaliavų kurtus pasakos „Trys mažos pelėdos“ veikėjus. Vaikai ne tik kruopščiai gamino pelėdas, bet ir sekė pasaką gamtos aplinkoje – apgyvendino pelėdas savo ugdymo įstaigos teritorijoje augančiuose medžiuose.
Partneriai iš Turkijos supažindino su inscenizuotos pasakos „Jonukas ir Gretutė“ veikėjų rūbų ir visos sceninės aplinkos kūrimo iš antrinių žaliavų etapais ir galutiniu rezultatu – vaidinimu.
 
Mūsų lopšelio-darželio komanda pristatė skirtingo amžiaus grupių vaikų veiklą pasirinktos sakmės „Saulė ir Mėnulis“ inscenizavimui –nuo reikalingų priemonių gamybos iki sakmės sekimo naudojant lėles ar vaidinant patiems. Vaikai sakmės personažus, dekoracijas kūrė iš dėžių, nebenaudojamų medžiagų, laikraščių, plastikinių kamštelių.

Susitikimo pabaigoje Maltos atstovai supažindino su gražiausiomis savo šalies vietovėmis, įspūdingo  grožio Gozo salos vaizdais.
Dalyvaudami susitikime mokytojai ne tik tobulino kvalifikaciją, bet ir susipažino su įvairiomis priemonių gaminimo technikomis, pasikeitė idėjomis ir pastebėjimais. Įgytas žinias ir pasakų sekimo, pasakojimo  metodikas pritaikys savo kasdieniniame darbe.
Nuorodos:
https://www.siauliuraj.lt/veiklos-sritys/svietimas/svietimo-istaigu-naujienos/293/pasakas-sekame-kitaip:2484
https://www.svietimonaujienos.lt/pasakas-sekame-kitaip/
Logopedė Raminta Perminienė

MOKOMĖS PASAKOTI VAIDINDAMI
2021-09-28
Meškuičių lopšelis-darželis jau įpusėjo savo kelionę ERASMUS+ programos projekte „Storytelling is an Art“. Rugsėjo 20-22 dienomis Meškuičių lopšelio-darželio mokytojų komanda dalyvavo virtualiame mobilume su kitų šalių partneriais. Daugelio partnerių sutarimu, dėl COVID-19 pandemijos pasirinktas nuotolinis susitikimas. Visas tris dienas vyko intensyvus darbas ir dalijimasis idėjomis, patirtimis. Šio projekto vienas iš tikslų – ugdyti ir plėtoti vaikų pasakojimo įgūdžius, naudojant įvairias technikas ir priemones. Šalys pristatė atliktas veiklas – inscenizuotas pasakas.
Už šį nuotolinį darbo vizitą atsakinga Turkijos mokytojų komanda pristatė savo šalį, jos švietimo sistemą, taip pat Stambulo YIL MESUT YILMAZ pagrindinę mokyklą. Kadangi mūsų projektas skirtas pasakojimo tobulinimui, buvo pristatytas ir Stambule esantis pasakų muziejus. Čia, atskirose įvairioms pasaulio ir turkų pasakoms skirtose ekspozicijose, galima pamatyti didžiulėmis raidėmis parašytus pasakų tekstus, jų scenas, herojus–žaislus, įvairiausius su personažais susijusius daiktus – dėžutes, indus, paveikslus. Muziejuje vaikai gali atlikti užduotis, nusifotografuoti pasakų scenose. Turkijos komanda dalyvius supažindino su tradicinio ebru meno technika. Pasirodo, naudoti šią meno rūšį galima ne tik kaip relaksacijos priemonę, bet ir kuriant pasakojimus. O projekto veiklos gyvendinimui šios šalies komanda pasirinko pasakos „Raudonkepuraitė“ inscenizavimą anglų kalba.
Italijos Istituto Comprensivo L. Pirandello mokyklos atstovai projektinės veiklos pristatymui pasirinko linksmus inscenizuotus vaizdelius su tradiciniais italų komedijos dell’arte personažais – Arlekinu ir Pjero, taip pat nuotaikingai, naudodami dramos elementus, pristatė savo miestą Pesaro ir jo įžymybes. Bulgarijos Dr. Peter Beron privačios pradinės mokyklos mokiniai ir mokytojai pasaką sekė naudodami ant virvės pakabintus paveikslėlius, vaidino pasaką „Princesė ant žirnio“ naudodami dekoracijoms čia pat klasėje randamus daiktus – kėdes, megztinius. Rumunijos M. Sadovianu gimnazija pasakos vaidinimui pasirinko kelis variantus – ikimokyklinukai rodė pasakos seką kortelėse, pradinukai liaudies pasaką „Myli kaip druską?“ vaidino naudodami popierines lėles, vyresnieji – stalo teatrą. Maltos Zejtun pradinė mokykla inscenizavo pasaką „Bremeno muzikantai“ dainuodami muzikinius intarpus ir naudodami gyvūnų paveikslėlius.
Mūsų darželio mokytojai pristatė dvi pasakas, kurias inscenizavo lopšelio-darželio ugdytiniai – „Coliukė“, ją vaikai vaidino prieš tai patys pasigaminę dekoracijas, su specialiai pasakai pritaikytais ir integruotasi šokių ir dainų intarpais. Lietuvių liaudies pasaką „Katinėlis ir gaidelis“ pasirinkome inscenizuoti lauko edukacinėje erdvėje – tad dekoracijomis buvo pasirinkti tikri medžiai ir kiti daiktai. Mažieji aktoriai vaidino su pirštininėmis lėlėmis.
Dalyvaudami mobilume mokytojai tobulino kvalifikaciją, susipažino su įvairiomis pasakojimą skatinančiomis metodikomis, matytas idėjas ar priemones naudos ir savo darbe. Be to, praplėtė savo akiratį apie kitų šalių švietimo sistemas, kultūrą.
https://youtu.be/FqiG0F3q4KY


Direktorė Sigita Užkuraitienė

 
KURIAME LOGOTIPĄ
2021-05-17
 
Toliau vykdome ERASMUS+ projekto „Story Telling is an Art“ veiklas. Norėję dalyvauti projekto logotipo kūrime vaikai juos sukūrė. Vėliau, kai savo logotipus paskelbs partneriai iš kitų šalių, vyks balsavimas ir rinksime vieną labiausiai projekto idėją atitinkantį logotipą.
Mūsų  lopšelio-darželio logotipus kūrė: „Pelėdžiukų“ grupė – bendras kolektyvinis darbas „Smalsūs nykštukai skaito, kuria ir vaidina pasakas“; Domantas Čelkis „Stebuklinga pasakų knyga“; Domantas Čelkis, Milita Kasmauskaitė, Evaldas Rasickas  „Vaikai kuria istorijas“; Žiedė Žukauskaitė „Meškutė pasakorė“.

Direktorė Sigita Užkuraitienė

TARPTAUTINIO PROJEKTO „START“ VEIKLOS ŠIAULIŲ R. MEŠKUIČIŲ LOPŠELYJE-DARŽELYJE
2021-03-02

Šiaulių r. Meškuičių lopšelis-darželis, kartu su kitų šalių partneriais iš Italijos, Maltos, Rumunijos, Bulgarijos, Turkijos nuo 2020 m. lapkričio mėnesio vykdo  ERASMUS+ programos projektą „Story Telling is an ART“ (START). Projektas skirtas vaikams nuo 4 metų, jo tikslai: ugdyti vaikų kūrybiškumą, kritinį mąstymą, kalbinius, bendravimo ir komandinio darbo įgūdžius, sukurti pasakojimo įrankių ir metodų rinkinį, didinti tarpkultūrinį supratimą, priėmimą ir pagarbą kultūrų įvairovei.
Nors dėl šiuo metu esančios pandeminės situacijos tarptautinių mobilumų nevykdome, tačiau projekto veiklos jau įsibėgėjo. Konsultacijos dėl veiklų vyksta nuotoliniu būdu – baigti paruošiamieji darbai (sukurta eTwining platforma, internetinė svetainė), vyko kursai mokytojams, kuriuose pristatytos įvairios pasakojimą skatinančios technikos: kamišibai (interaktyvus istorijų sekimo būdas, popieriaus teatras),  pebble art (pasakojimas, naudojant akmenukus), inscenizavimas ir kt.
Su vaikais išbandėme naujas veiklas, jos mažiesiems patiko. Projekto metu vaikai domėjosi grupės bibliotekėlėse esančiomis  knygomis, rūšiavo jas pagal žanrus, lygino pagal dydį,  o vėliau išrinko pasakas, kurios atrodė įdomiausios ir jų klausėsi. Darželinukai susipažino ne tik su savo, bet ir kitų šalių pasakomis, patys jas sekė, iliustravo, vaidino, pritaikė žaisdami.
Didžiausio vaikų susidomėjimo ir gausiausių emocijų sulaukė lietuvių liaudies pasakos „Dangus griūna“ vaidinimas anglų kalba. Pasaką inscenizavo viena grupė, tačiau dekoracijas kūrė visų grupių vaikai. Lopšelio grupės mažyliai pėdutėmis ir delniukais piešė debesis, saulę, žolę, vyresnieji gamino medžius ir kopūstų daržą.


Pradžioje buvo sumanyta pasaką inscenizuoti lietuviškai ir  nufilmavus uždėti titrus anglų kalba. Tačiau vaikai domėjosi, kaip kitų šalių žmonės supras tai, ką jie sako. Tada sekė kitas bandymas – auklėtoja skaitė pasaką anglų kalba, o vaikai įkūnijo personažus. Darželinukams labai norėjosi ir patiems pasakyti vieną kitą žodį. Taip bežaisdami vaikai labai greitai išmoko savo veikėjų frazes.

Nors ikimokyklinukams tai buvo smagus žaidimas, tačiau vaidindami, gamindami dekoracijas jie ugdėsi meninę ir komunikavimo kompetencijas, bendradarbiavimo įgūdžius, susipažino su anglų kalbos, kuri yra tarptautinių projektų dalyvių bendravimo kalba, žodžiais. Filmuota veikla pristatyta projekto partneriams virtualaus susitikimo metu sulaukė daug teigiamų emocijų ir įvertinimų. Kiti projekto partneriai pristatė pasakas, kurias sekė naudodami gamtinę medžiagą, lėles, pačių sukurtas iliustracijas. 
Laukia dar daug įdomių veiklų – kurti skaitmeninius pasakojimus su paveikslėliais ir piešiniais, pasakojimus gaminant priemones iš antrinių žaliavų, 3D istorijų knygas, dalyvauti virtualiose veiklose ir susitikimuose. Projekto veiklų keliami iššūkiai skatina mokytojus į pasakojimo meną pažvelgti kūrybiškiau, žaismingiau, pritaikyti šiuolaikiškus, į vaiką, patirtinį ugdymą orientuotus metodus.   
https://www.svietimonaujienos.lt/tarptautinio-projekto-start-veiklos-siauliu-r-meskuiciu-lopselyje-darzelyje/
https://www.siauliuraj.lt/naujienos-gn/455/tarptautinio-projekto-start-veiklos-siauliu-r.-meskuiciu-lopselyje-darzelyje:1774?fbclid=IwAR27bGrxJriE-h_uSh7QXNVpVAPiOUX8x01eLxI48r52DM3RDiHdCsvVk7s
Direktorė Sigita Užkuraitienė

DŽIUGIOS NAUJIENOS IR IŠŠŪKIAI…
Erasmus+
2020-12-07

Pirmą kartą savo istorijoje, lopšelis-darželis teikė projektą, kuriam buvo patvirtintas finansavimas, ir pasirašė dotacijos sutartį su Švietimo mainų paramos fondu pagal   ERASMUS+ programą „Storytelling is an ART“ (Pasakojimas yra menas).
Mūsų darželiui, neturinčiam dalyvavimo tarptautiniuose projektuose patirties, tai didelis iššūkis. Bet turėdami darbščią ir naujovių nebijančią komandą, puikius vaikus ir stiprų jų tėvų palaikymą tikimės jį sėkmingai įveikti.
Kartu su šalimis partnerėmis – Italija, Malta, Rumunija, Bulgarija, Turkija – vykdysime projektą, skirtą vaikams nuo 4 metų.

Projekto tikslai: ugdyti vaikų kūrybiškumą, kritinį mąstymą, kalbinius, bendravimo ir komandinio darbo įgūdžius, sukurti pasakojimo įrankių ir metodų rinkinį, didinti tarpkultūrinį supratimą, priėmimą ir pagarbą kultūrų įvairovei. Kiekvienos šalies mokykloje projekto komandą sudarys mažiausiai 10 mokytojų. Jie tiesiogiai naudos pasakojimo metodikas, metodus ir įrankius. Vaikų laukia įdomios veiklos–pristatyti savo šalių pasakas ar pasakojimus,  juos inscenizuoti, kurti skaitmeninius pasakojimus su paveikslėliais ir piešiniais, 3D istorijų knygas. Vaikai dalyvaus vaidmenų žaidimuose, virtualiose veiklose ir susitikimuose. 
Laikotarpis šiuo metu nenuspėjamas ir, kol kas, nepalankus mokytojų kvalifikaciniams vizitams į užsienio šalis. Tad konsultacijos dėl projekto veiklų vyksta nuotoliniu būdu. Pirmasis virtualus susitikimas, kuriame visi projekto dalyviai pristatė ugdymo įstaigas ir tarėsi dėl tolesnio bendradarbiavimo vyko spalio 30 d.
PRESENTATION+KINDERGARTEN
Projektas tęsis iki 2022 m. rugsėjo, o svečių iš užsienio turėtume sulaukti 2022 m. kovą.Lopšelyje-darželyje projektą koordinuoja ikimokyklinio ugdymo mokytoja Erika Dargužienė ir direktorė Sigita Užkuraitienė, jo veiklų vykdymui ir tarptautiniams mobilumas pagal sutartį skirta 21 255 eurų.

Direktorė Sigita Užkuraitienė