Projektai

Paskelbta: 2021 16 birželio

VAIKŲ VASARA
2021-06-16
Lopšelio-darželio mokytojai ir vaikai dalyvavo respublikiniame sveikatos stiprinimo projekte „Vaikų vasara“, kurį organizavo RIUKKPA ir Kauno lopšelis-darželis „Pušaitė“. Projekto tikslas – stiprinti ikimokyklinio amžiaus vaikų sveikatą, akcentuojant aktyvios sąveikos su supančia aplinka svarbą asmenybės vystymuisi idėjas, skatinant įvairių formų ir rūšių fizinį aktyvumą gamtos apsuptyje.
Birželio 16 d. lopšelio-darželio kiemas tapo „Vaikų vasaros stovykla“. Čia įsikūrė palapinių miestelis su arbatine, vandens pramogų kiemelis, basų kojų takeliai, virvės traukimo aikštelė.
Visų grupių vaikai susirinko stovyklavietėje ir dieną pradėjo nuotaikinga mankšta.

Grupių komandos varžėsi virvės traukimo rungtyse. Smagu pademonstruoti savo jėgą, ištvermę ir gerą nuotaiką.

O kas gali būti smagiau už žaidimus su vandeniu? Daug džiugių emocijų vaikams suteikė didžiulis vandens baseinas, kuriame jie „žvejojo“ kamuoliukus, taškėsi. 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Milda pakvietė mažuosius stovyklautojus pamankštinti pėdutes ir išbandyti rankos taiklumą. Basomis vaikščiodami įvairių paviršių kilimėliais vaikai jautė skirtingus pojūčius ir stimuliavo skirtingus taškus pėdose. Tai veiksminga ir vaikų mėgstama organizmo grūdinimo veikla. 

Visų dėmesį traukė palapinių miestelis. Čia vaikai žaidė stalo žaidimus, dėliojo dėliones ir, žinoma, lankėsi arbatinėje. Karštą vasaros dieną gera atsigaivinti vandeniu su citrinomis ar mėtų arbata, skanauti trapučius su medumi.

Projekto metu vaikai propagavo sveiką gyvenseną: aktyviai ir turiningai leido laiką lauke, gėrė vandenį, valgė sveikuoliškus užkandžius. Vykdant projektines veiklas aktyviai bendradarbiavo lopšelio-darželio darbuotojai, Šiaulių r. visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistas, ugdytinių tėveliai.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Reda Skėrytė

NEKALBIUKAI MYLI STEAM
2021-06-07

Projektu „Nekalbiukai myli STEAM“ siekiama dalintis gerąja darbo patirtimi, kaip STEAM idėjos įgyvendinamos kalbos ugdymo procese.
Logopedo tikslas –kūrybiškai, aktyviai veikiant ir naudojantis turimomis šiuolaikinėmis priemonėmis organizuoti kalbos ugdymo procesą, tikintis geriausio rezultato. Logopedinių pratybų metu, integruojant STEAM veiklas,  smulkiosios motorikos lavinimui tikslinga rinktis menus, artikuliacijos aparato lavinimui dėkingi eksperimentai, dėmesio ir mąstymo aktyvinimui tinka matematinės užduotys. Inžineriniai technologiniai galvosūkiai padeda tikslinti vaikų erdvinius suvokimus. Žodyno plėtotei ir teigiamoms emocijoms – nepakeičiami gamtos mokslų tyrinėjimai. 
Šiame projekte dalyvavo  logopedė R. Perminienė su ugdytiniais.

APLINKOSAUGINIO ŠVIETIMO IR UGDYMO PROJEKTAS „MAŽIEJI GAMTOS SAUGOTOJAI“
2021-05-19
Aplinkosauginio švietimo ir ugdymo projekto „Mažieji gamtos saugotojai“  rėmimo sutartis (2021-05-06 Nr. SRZ-334(3.54E)/SU-21/3)
Š
iaulių r. Meškuičių lopšelio-darželio aplinkosauginio švietimo ir ugdymo projektas „Mažieji gamtos saugotojai“

ŠOKU AŠ, ŠOK IR TU
2021-04-24


MIKLŪS PIRŠTELIAI – GRAŽI KALBELĖ

2021-04-18

Logopedė Raminta Perminienė dalyvavo respublikiniame metodinių darbų projekte „Miklūs piršteliai – graži kalbelė“. Projekto tikslas – kurti įvairesnių smulkiosios motorikos lavinimo priemonių ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbos raidos skatinimui, galimų kalbos sutrikimų prevencijai.

ŠALTUKO IŠDAIGOS
2021-03-10

„Nykštukų“ grupės ugdytiniai dalyvavo Plungės lopšelio – darželio „Saulutė“ organizuotame   Respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų fizinio aktyvumo inovatyviame projekte „Šaltuko išdaigos“.  Projekto tikslas – skatinti vaikus kūrybiškumui, inovatyviomis idėjomis tenkinti vaikų natūralų poreikį aktyviai judėti gamtoje, bendrauti bei bendradarbiauti.
Ugdytinius projektui parengė ikimokyklinio ugdymo mokytojos Regina Savickienė.

GREITAKALBĘ PAKARTOK, KĄ NUPIEŠI– PAGALVOK
2021-03-10

Gyva kalba – gyva tauta. Ji lydi mus nuo lopšio, augina, brandina. „Kalboje tauta pasisako, kas esanti, ko verta. Tautos kalboje yra išdėstyta visa jos prigimtis – istorija, būdo ypatybės, siela, dvasia“ – sakė Jonas Jablonskis. Artėjant svarbioms Lietuvai datoms: Lietuvos valstybės ir Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dienoms, Tarptautinės gimtosios kalbos dienai, Šiaulių lopšelis-darželis „Žirniukas“ pakvietė visus atkreipti dėmesį į greitakalbes.
Greitakalbės – tai mažos formos kūriniai, kuriuose pateikiama greitu tempu išsakoma fragmentinė mintis. Jose specialiai vartojami žodžiai, sudaryti iš sunkiai tariamų garsų. Greitakalbėmis lavinamas sudėtingesnių lietuvių kalbos garsų, jų junginių tarimas. Jų tikslas – pasiekti tarties tikslumo, aiškumo, švarios artikuliacijos, aiškios dikcijos, tekstą išsakant greitu tempu. Tačiau greitakalbės gali būti veiksmingos priemonės ne tik balsui lavinti, bet ir gimtosios kalbos grožiui pajusti, ugdytinių kūrybiškumui atskleisti.
Projekto tikslas – tobulinti vaikų kalbinę ir meninę raišką.
Projekte dalyvavo logopedė metodininkė R. Perminienė su ugdytine G. Krakyte.Gustė iliustravo greitakalbę „Zur zur zur zurzena zirzė, zvimbuolytė bitė Zirzė“.
  

APJUOSKIM LIETUVĖLĘ DAINOM IR MARGOM JUOSTOM
2021-03-10

Meninio ugdymo mokytoja V. Berteškienė ir ikimokyklinio ugdymo mokytoja R. Mingilienė su ugdytiniais dalyvavo Telšių lopšelio-darželio ,,Saulutė“ inicijuotame meniniame (muzikos ir dailės)-kūrybiniame projekte ,,Apjuoskim Lietuvėlę dainom ir margom juostom“. Projektas skirtas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vaikų meniniams ir patriotiniams jausmams ugdyti, ieškant inovatyvių  ugdymo ir sklaidos galimybių.
 

PROJEKTAS „TU, LINELI, ŽYDRAŽIEDI“
2021-02-22
Etnografinio ansamblio „Pliauškutis“ dainininkės, vadovaujamos meninio ugdymo mokytojos V. Berteškienės,  dalyvavo Respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų etniniame projekte „Tu, lineli, žydražiedi“ ir atliko lietuvių liaudies dainą „Linas“. Projekto tikslas – prisiminti senolių tradiciją, pagerbti taip svarbų lietuviams augalą liną, skatinti ugdymo įstaigas propaguoti folklorą ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų tarpe, kaip saviraiškos ir bendravimo priemonę.


PROJEKTAS „VANDENS MUZIKA“
2021-02-18

Meninio ugdymo mokytoja V. Berteškienė su ugdytiniais dalyvavo respublikiniame ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo įstaigų muzikiniame projekte „Vandens muzika“. Tikslas – išgirsti gamtos muziką ir, pasitelkus kūrybiškumą, sukurti savo vandens muziką.

RESPUBLIKINIS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ PROJEKTAS „NEATRASTI LIETUVOS KAMPELIAI“
2021-02-05
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja R. Skėrytė dalyvavo projekte „Neatrasti Lietuvos kampeliai“. Projektą organizavo Vilniaus r. Rudaminos lopšelis-darželis. Tikslas – ugdyti patriotizmo ir pilietiškumo jausmą, meilę savo šaliai, parodyti ir pamatyti, kokia graži yra mūsų Lietuva. Dalyviai dalinosi Lietuvos matytų/nematytų grožybių, pačių gražiausių Lietuvos vietovių nuotraukomis ir parodė, kokia nuostabi yra mūsų Lietuva, kokio grožio kampelių dar nesame matę.
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja R. Skėrytė ne kartą lankėsi Mūšos Tyrelio pažintiniame take ir pasidalino su projekto dalyviais ten užfiksuotais vaizdais.

      

RESPUBLIKINIS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ VIRTUALAUS MENINĖS RAIŠKOS PROJEKTAS „SNIEGO SENĮ PASTATYSIU“
2021-02-04
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja R. Skėrytė su ugdytine U. Valčikaite ir jos močiute E. Vitkauskiene dalyvavo Panevėžio lopšelio – darželio „Vyturėlis“ organizuojamame projekte ,,Sniego senį pastačiau“. Projekto t
ikslas – kuriant erdvinius objektus iš antrinių žaliavų, ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų meninę raišką ir kūrybinius gebėjimus.
Vaikams smagu statyti sniego senius, daug sniego senių. Bet ką daryti jei sniego nėra? Tada nėra nei sniego senio, nei sniego senės. Liūdna… O kas pasakė, kad sniego senis negali būti kitoks, ne tik iš sniego? Juk galima sniego senį sukurti iš popieriaus, plastiko, medžio, vatos, folijos.
Ula su močiute iš įvairių antrinių žaliavų (polisterio, vatos, sagų, kamuolių ir kt. medžiagų) sukūrė ir pasiuvo senių besmegenių porą, kurią pavadino ,,Mieli, linksmi, išdykę besmegeniai“. 
Senių besmegenių pora papuošė lopšelio-darželio salę, kurioje Ula kartu su grupės vaikai šoko, dainavo ir sportavo. Vaikai džiaugėsi, kad Ulos ir jos močiutės „nulipdytiems“ sniego seniams besmegeniams jokia šiluma nebaisi.
  

PROJEKTAS „JUDA PIRŠTELIAI – BUNDA ŽODELIAI“
2021-02-03
Sausio mėnesį su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais vykdžiau respublikinį projektą „JUDA PIRŠTELIAI – BUNDA ŽODELIAI“ .
Projekto aktualumas. Žinoma, kad smulkiosios motorikos lavinimas tiesiogiai susijęs su vaiko kalbos raida. Galvos smegenų žievėje yra sritis, atsakinga už rankų pirštų, riešų ir plaštakų motorinį aktyvumą. Atliekant įvairius pirštukų judesius, gerėja ryšys tarp kairiojo ir dešiniojo smegenų pusrutulių, taip stimuliuojama smegenų branda. Pirštukinius žaidimus naudinga atlikti derinant  su dainelėmis, eiliuotėmis, tuomet kartu lavėja atmintis, plėtojamas žodynas. 

Projektinę veiklą vykdžiau trijose grupėse: „Nykštukų“, „Pelėdžiukų“ ir „Smalsučių“.
Po smagaus pirštukų žaidimo ir eiliuotės apie snaiges „Nykštukų“ grupės vaikai patys rinkosi pateiktas užduotėles. Užduotis parinkau smulkiosios motorikos lavinimui ir pirštelių miklinimui, spalvų pažinimui, akies-rankos koordinacijos lavinimui: makaronų ir sukarpytų šiaudelių vėrimas ir varstymas, spalvotų mozaikos detalių sukišimas atitinkamai pagal spalvas, segtukų segimas, folijoje paslėptų žaisliukų išvyniojimas, tarp žirnių ir kaštonų, po „sniego pusnimis“ paslėptų žaisliukų suradimas. Daugeliui patiko relaksuoti – piešti ar tiesiog braukyti pirštukais ant manų kruopų.


„Pelėdžiukų“ grupėje veiklos pradžioje vaikai pamankštino rankytes žaisdami žaidimą „Du nykštukai mala sniego debesis“. Tuomet rinkosi mano paruoštas užduotis: puošė gyvūnams takelius, dėliodami įvairias pasirinktas smulkias aplinkos medžiagas:  žirnius, pupeles, makaronus, pupas, kaštonus,  akmenukus, sagas, kamštelius, popierines juosteles. Mažiausieji treniravo pirštukus segiodami  segtukus.  Vėliau vaikai rinkosi patinkančius punktyrinius piešinius „Nebaigti piešiniai“, kuriuos reikėjo užbaigti ir nuspalvinti.

Su priešmokyklinukais aptarėme, kad reikia pirštukus mankštinti, nes mokykloje reikės daug rašyti. Po linksmo pirštukų žaidimo apie dvi išdykusias papūgas vaikai rinkosi paruoštas užduotis. Atsižvelgiau į vaikų amžių ir parinkau sudėtingesnes: sąvaržėlėmis papuošti piešinius, mažus segtukus prisegti prie paveikslėlio tinkamos pirmos raidės. Riešą ir pirštukus projekto dalyviai treniravo rašto darbais: parašyti ornamentus neatitraukus rankos, o vėliau atskaičiavus langelius nupiešti tokį pat piešinį.

Logopedinių pratybų metu rankų pirštų mankštas  derinu su kalbos ugdymo užduotimis. Smulkiosios motorikos lavinimas stimuliuoja ne tik kalbos raidą, bet ir gerina pirštų, plaštakos, riešo, rankų–akių koordinaciją, ugdo dėmesį, atmintį, susikaupimą, kantrybę, padeda atpalaiduoti rankas, sumažina protinį nuovargį.
Nepakankamai išlavinti smulkieji raumenys, erdvės ir krypties suvokimas gali būti kliūtis sėkmingai išmokti skaityti ir rašyti. Todėl vaikų bendrosios ir smulkiosios motorikos ugdymas yra viena svarbiausių brandumo mokyklai dalių. Galima padėti vaikams bręsti ir ugdytis, pasiūlant smagių ir įdomių žaidimų, o bendra veikla su tėveliais ir globėjais padeda įveikti stresus, valdyti emocijas ir skatina socialinę vaiko brandą.
Logopedė metodininkė Raminta Perminienė

PAPUOŠIU KALĖDAS SAVA EGLUTE
2020-12-30

„Pelėdžiukų“ grupės vaikai su auklėtoja E. Dargužiene dalyvavo respublikiniame projekte „Papuošiu Kalėdas sava eglute“, kurį organizavo Klaipėdos lopšelis-darželis „Du gaideliai“. Projekto  tikslas – puoselėti tradicijas, supratimą apie šv. Kalėdas, jų prasmę – ugdyti meninę raišką ir kūrybinius gebėjimus, kuriant Kalėdines eglutes, panaudojant gamtines ir antrines žaliavas.
Darželinukai, pasitelkdami pasirinktas gamtinės ir antrinės žaliavos priemones, kūrė erdvines Kalėdines eglutes.

GERA IR SMAGU SPORTUOTI SU DRAUGU
2020-12-16

„Pelėdžiukų“ grupės vaikai ir auklėtoja R. Savickienė dalyvavo respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų fizinio aktyvumo projekte „Gera ir smagu sportuoti su draugu“, kurį organizavo Vilniaus lopšelis-darželis „Gluosnis“. Projekto tikslas – skatinti neformaliojo ugdymo mokytojus, mokytojus, dirbančius pagal ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo programą dalintis gerąją darbo patirtimi, inovatyviomis idėjomis, tenkinti vaikų natūralų poreikį aktyviai judėti, garbingai varžytis, bendrauti bei bendradarbiauti.
Projektas buvo įgyvendinamas nuotoliniu būdu, naudojant vaizdo konferencijų ir pokalbių platformą Google Meet. 
„Pelėdžiukų“ grupės vaikai, apsirengę sportine apranga, išsirikiavo savo grupėje. Po organizatorių sveikinimo žodžio, jie pristatė lopšelio-darželio vėliavą, plakatą su komandos pavadinimu.  Po to atliko bendrą mankštą „Judėk linksmai – gyvenk sveikai“ ir rungtyniavo estafetėje „Kartu su draugu pririnkime daug obuolių“, žaidė žaidimą „Padėk draugui!“.

Dalyvavimas projekte suteikė dalyviams galimybę pasidalinti gerąją patirtimi, praplėtė mokytojų profesines kompetencijas, dovanojo naujų idėjų fiziniam ugdymui. Ugdytiniai patyrė daug teigiamų emocijų, lavėjo jų stambioji motorika.
Auklėtoja R. Savickienė

KALĖDŲ ATVIRUKAS – DĖMESYS VIENIŠAM
2020-12-16

Priešmokyklinės ugdymo grupės „Smalsučiai“ vaikų: Evos, Smiltės, Žemynos, Militos, Domanto kalėdiniai atvirukai dalyvauja respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybinių darbų projekte „Kalėdų atvirukas – dėmesys vienišam“. Projekto tikslas – skatinti vaikų, tėvų, pedagogų tarpusavio bendravimą, bendradarbiavimą, kūrybiškumą, iniciatyvumą, individualias galimybes, padėti vaikui suvokti Advento ir Šv. Kalėdų laukimo prasmę, perteikti  prieškalėdinio laikotarpio nuotaiką ir svarbą, kuriant Kalėdinį atviruką.
Kūrybiniai darbai bus eksponuojami Akmenės rajono Ventos gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriuje „Berželis“. Po parodos atvirukai iškeliaus į Ventos neįgaliųjų klubą „Dalia“ ir pradžiugins Naujosios Akmenės socialinių paslaugų namų gyventojus.
Gera per šventes pradžiuginti vienišus žmones…


Priešmokyklinio ugdymo mokytoja I. Vrubliauskienė

PROJEKTINĖ SAVAITĖ „RŪŠIUOK ATSAKINGAI“
2020-11-10

   Lapkričio 3-6 dienomis lopšelyje-darželyje projekto įgyvendinimui  organizavome teminę/projektinę savaitę ,,Rūšiuok atsakingai“.
   Grupėje ar lauke vaikai pamatė didelę šiukšlių krūvą. Jie aiškinosi, kas tai padarė, juk paprastai būna tvarkinga ir švaru. Darželinukai greitai surinko visas šiukšles ir sumetė jas į šiukšlių maišus. Pas vaikus netikėtai užsuko Kakė Makė, Meškiukas, Kiškutis ir Ežiukas. Jie pastebėjo, kad vaikai kažką padarė ne taip – šiukšlių mesti į vieną maišą negalima. Tada personažai išpylė iš maišų visas šiukšles ir paprašė vaikų jas surūšiuoti ir sumesti į atitinkamus konteinerius/šiukšliadėžes (vaikai pasakė, iš ko pagamintas daiktas ir į kokios spalvos konteinerį reikia jį mesti). Smagiai padirbėjusius vaikus personažai pakvietė pažiūrėti filmukus: ,,Kaip rūšiuoti atliekas“, ,,Šiukšlių rūšiavimas. Ką pasakė Kakė Makė“. Pažiūrėję filmukus, darželinukai atliko auklėtojų parengtas užduotis, atsakė į pateiktus klausimus apie šiukšlių rūšiavimą.


   Vaikai su auklėtojomis paruošė anketas tėveliams ir atliko tyrimą „Atliekų rūšiavimas namuose“, kurio tikslas – sužinoti tėvų nuomonę apie atliekų rūšiavimą.  
   Grupėse ar lauke vaikai žaidė žaidimus apie šiukšlių rūšiavimą (iš ko pagamintas daiktas, į kokios spalvos konteinerį ar šiukšliadėžę jį dėti). Vaikai su auklėtojoms parengė lankstinukus apie atliekų rūšiavimą ir juos išdalino savo šeimos nariams, lopšelio-darželio darbuotojams.

   Vaikai su auklėtojomis diskutavo, kur ir kaip galima panaudoti nebereikalingus daiktus: kūrė darbelius iš jų, statė bokštus ir pilis.

   Kakė Makė, Meškiukas, Kiškutis ir Ežiukas pristatė vaikams priemonę ,,Atliekų rūšiavimas ir jų irimo laikas“   ir pakvietė ją išbandyti. Kiekvienas vaikas įmetė turimą šiukšlę į jai skirtą konteinerį. Po to aiškinosi, ar šiukšlės yra tinkamuose konteineriuose, kaip jos turi būti rūšiuojamos, per kiek laiko suyra  įvairios antrinės žaliavos.

   Darželinukai kartu su auklėtojomis apibendrino tyrimo „Atliekų rūšiavimas namuose“ duomenis, o rezultatus tėveliams pristatė sukurtuose stenduose, lopšelio-darželio facebook paskyroje „Meškuičių lopšelis-darželis“.

   Projekto tikslai ir uždaviniai įgyvendinti. Projekte dalyvavo 87% ugdytinių, 87% ugdytinių šeimų (anketinė apklausa), 100% lopšelio-darželio mokytojų ir 50% kitų lopšelio-darželio darbuotojų. Projekto dalyviai žino, kaip rūšiuoti atliekas, saugoti ir puoselėti gamtą.
   Vaikai ir darbuotojai lopšelyje-darželyje, vaikai ir tėvai namuose rūšiuoja atliekas ir jas rūšiuos toliau. Grupėse turime spalvotas šiukšliadėžes popieriaus, plastiko, lauke – mišrių buitinių atliekų, popieriaus rūšiavimui. Už projekto lėšas įsigijome komposto dėžę žaliosioms atliekoms. Kompostuosime žaliąsias atliekas, o kompostą panaudosime šiltnamio, ,,Ožio daržo“ dirvožemio tręšimui.
   Dalyvaujame projekte ,,Mes rūšiuojam“. Į elektros ir elektrotechnikos atliekų rinkimą įtraukiame ne tik lopšelio-darželio, bet ir Meškuičių miestelio bendruomenę. Toliau dalyvausime šiame projekte ir rinksime elektros ir elektrotechnikos atliekas.
   Iš projekto lėšų įsigijome spalvotus konteinerius priemonei ,,Atliekų rūšiavimas ir jų irimo laikas“. Vaikai mokosi rūšiuoti antrines žaliavas, domisi, per kiek laiko gali suirti įvairios atliekos.
Projektas „Rūšiuok atsakingai“ (2020 m. – gautas Šiaulių rajono švietimo įstaigų aplinkosauginio švietimo ir ugdymo projektų rėmimo finansavimas)
Projekto veiklos ataskaita (2020-11-10)
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Reda Skėrytė

PROJEKTINĖ SAVAITĖ „Skanauk, ragauk ir sveikas auk“
2020-09-21

   Visą savaitę darželinukai kūrė knygeles, diagramas, kuriose žymėjo, kokius patiekalus lopšelyje-darželyje valgė noriai, kuriuos nelabai, o kurių iš vis nevalgė. Savaitės pabaigoje jie išrinko mėgstamiausius ir nemėgstamiausius patiekalus. Paaiškėjo, kad ,,Smalsučių“ grupės vaikams labiausiai patinka virtiniai su varške, bananai, virti ryžiai ir makaronai, o nepatinka –  daržovių šiupinys, pekino salotos, obuolių salotos. ,,Kačiukų“ grupės vaikų mėgstamiausi  pusryčių patiekalai: košės, avižinių dribsnių blyneliai su obuoliais, priešpiečių – įvairūs vaisiai, šviežios uogos arba jų salotos, varškė, jogurtas, pietų – sriubos, įvairios salotos ir daržovės, daržovių šiupinys. Mažiausiai simpatijų pelno mėsos patiekalai ir troškiniai. „Nykštukų“ grupės vaikams labiausiai patiko arbata su medumi, kakava, šviežios uogos, pienas, kefyras, varškė, grietinė, jogurtas, virti kiaušiniai, duona, varškėčiai, virti makaronai, o kiek mažiau – daržovių šiupinys, varškėčiai su morkomis, kopūstų salotos, špinatų sriuba, perlinių kruopų košė, jautienos ir vištienos kotletai. ,,Pelėdžiukų“ grupės vaikams pusryčių metu labiausiai patiko gerti kakavą, priešpiečių – valgyti melionus, pietų – valgyti pomidorus, virtus makaronus, virtinukus su varške, vakarienės – gerti pieną, valgyti šviežias uogas. Šios grupės vaikai nelabai mėgsta duoną, cukinijų plokštainį, baltojo ridiko ir obuolių salotas su aliejumi, obuolių salotas.


  Tyrimo duomenis grupių auklėtojos pristatė lopšelio-darželio dietistui, kuris sudarydamas valgiaraščius, pagal galimybes, atsižvelgs į vaikų pomėgius. Jis akcentavo, kad darželinukų pratinimas prie naujų produktų yra nemenkas iššūkis ir tėvams, ir mokytojams. Dietistas rekomendavo skatinti vaikus ragauti kuo įvairesnius patiekalus, nes maisto įvairovė yra labai svarbi augančiam organizmui.
  Ugdymo proceso metu vaikai įvairiais pojūčiais (rega, skonis, lytėjimas, uoslė)  tyrinėjo daržoves, vaisius, uogas. Veiklų metu aptarė jų skonį, formą, spalvą, naudą sveikatai, žaidė žaidimus: ,,Įvardink daržovę (vaisių, uogą)“, ,,Daržovių (vaisių, uogų) spalvos“ ir kt.

  Trijų grupių vaikai dalyvavo mažosios bendrijos ,,Mažųjų ugdymas” edukacinėje programoje „Daržoviukai“, kuri atskleidė vaikams nuostabų, spalvingą, pilną vitaminų daržovių pasaulį jiems priimtina forma. Programoje „Daržoviukai“ vaikai: išgirdo „Daržoviukų“ dainelę; susipažino su daržovėmis, jų savybėmis ir nauda sveikatai; pamatė trumpą spektakliuką „iš puodo“; minė mįsles; sužinojo daug naudingų įdomių žinių apie daržoves; palygino daržovių naudą su nesveiko maisto žala. Edukacinė programa apmokėta iš projekto ,,Skanauk, ragauk ir sveikas auk“ (200 eur) (projektas finansuotas iš Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos) ir lopšelio-darželio mokymo (80 eur) lėšų.

   Darželinukai kartu su auklėtojomis, Šiaulių r. savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialiste, vykdančia sveikatos priežiūrą lopšelyje-darželyje, Milda Mockevičiūte aptarė ,,Sveikos mitybos” piramidę, žaidė didaktinius žaidimus ir  kūrė piramides iš natūralių medžiagų: vaisių, daržovių, kruopų, cukraus, miltų ir kt.. Žaismingų veiklų metu vaikai sužinojo, kad maisto pasirinkimo piramidės pagrindą sudaro dvi maisto produktų grupės – daržovės, vaisiai, uogos ir grūdiniai produktai, kurių rekomenduojama vartoti kasdien ir kelis kartus per dieną.


   Praktinės veiklos metu ,,Pelėdžiukų“ grupės vaikai patys plovė obuolius, morkas ir sulčiaspaude spaudė sultis, kurias vėliau noriai ragavo ir vaišino lopšelio-darželio darbuotojus. Per asmeninę patirtį jie sužinojo, kaip atsiranda vaisių ir daržovių sultys, kurias sveika gerti.

   Viena savaitės diena buvo skirta sveiko maisto gamybai. ,,Pelėdžiukų“ grupės vaikai gamino geltonus ir oranžinius patiekalus, ,,Smalsučių“ – žalius, ,,Nykštukų“ – raudonus, O ,,Kačiukų“ – įvairiaspalvius. Vaikučiai, auklėtojų suneštus ir lopšelio-darželio ,,Ožio darže“ išaugintus įvairių gaminamų salotų ingridientus, patys pjaustė, maišė, paskanino druska, aliejumi ar jogurtine grietine. Vaikai sakė, kad labai sveika valgyti agurkų ir kopūstų, moliūgų, morkų ir česnakų, burokėlių salotas, nes jose daug vitaminų. Visiems buvo labai skanu.


   ,,Smalsučių“ grupės vaikai STEAM kambarėlyje atliko tyrimą ,,Plaukia – skęsta“. Jie pavadino įvairius vaisius ir daržoves, spėjo, kas plaukia ar skęsta, ir savo spėjimus patikrino praktiškai. Jie išsiaiškino, kad paprika, obuolys, česnakas, svogūnas, pomidoras plaukia, o bulvė, raudonasis burokėlis, slyva, vynuogė – skęsta. Kodėl? Priešmokyklinukai padarė išvadą, kad visi vaisiai ir daržovės skiriasi savo svoriu, vieni iš jų – pilnaviduriai, kiti – tuščiaviduriai. Tai lemia, kad vieni jų – nuskęsta, o kiti – lieka plūduriuoti. Tyrimo rezultatus pažymėjo užduočių lapuose.

   ,,Nykštukai“ grupėje atliko tyrimą  „Avietės gėrimas“, kurio tikslasskatinti vaikus tyrinėti, atrasti, formuoti sveikos gyvensenos įgūdžius. Iš pradžių vaikai apžiūrinėjo avietes, bandė apibūdinti jų spalvą, atpažinti, pasakyti pavadinimą. Vėliau skanavo ir apibūdino skonį. Po to patys šaukšteliais trynė uogas ir padarė „uogienę“, gėrimą. Tyrimo metu vaikai džiaugėsi atradimais ir savo darbo rezultatais, praplėtė žinias apie sveiką maistą, bendravo ir bendradarbiavo vieni su kitais. 

,,Pelėdžiukai“ aiškinosi, kas atsitiks rudens gėrybėms apšlakščius jas citrinų sultimis. Vaikai apžiūrėjo grupėje esančius vaisius ir daržoves, jas apibūdino, lygino. Vėliau obuolį, bulvę ir morką perpjovė pusiau, išspaudė į stiklinę citrinos sultis ir jas pipetėmis lašino ant vienos obuolio, bulvės ir morkos puselių. Kitas puseles padėjo į šalį ir po kurio laiko pastebėjo pakitimus ir rezultatą: citrinų sultimis apšlakstytos rudens gėrybių puselių spalva nepakito. Kitos puselės, kuriose nepateko citrinų sulčių parudavo ir pajuodavo. Kodėl taip atsitiko? Citrinų sultyse esantis vitaminas C spalvą ir skonį apsaugojo nuo deguonies poveikio.

Patys mažiausieji ,,Kačiukų“ grupės vaikai kartu su auklėtoja ir jos padėjėja susipažino su vaisiais: bananu, obuoliu, kriauše. Jie stebėjo, kaip šie vaisiai plaktuvo pagalba virsta tyrele ar kokteiliu, kurį vėliau visi noriai išgėrė per šiaudelius.

  Rugsėjo mėnesį lopšelio-darželio darbuotojų komanda dalyvavo UAB vaistinės ,,Valerijonas“ edukacinėje programoje ,,Sveikata ir grožis po vienu stogu“, kurios metu degustavo įvairių rūšių aliejus (moliūgų sėklų, nakvišų, linų sėmenų ir kt.), nusakė skonį ir sužinojo apie jų vertę žmogaus organizmui, gaminosi natūralios sudėties kremą, valgė sveikuoliškus cepelinus su avinžirnių ir špinatų įdaru, mėgavosi vaistažolių arbata. Šioje edukacinėje programoje lopšelio-darželio darbuotojai įgijo daug naudingos informacijos apie sveiką gyvenseną. Edukacinė programa apmokėta iš projekto ,,Skanauk, ragauk ir sveikas auk“ (100 eur) (projektas finansuotas iš Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos) lėšų.

Projektas ,,Skanauk, ragauk ir sveikas auk“ (2020 m. – gautas Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatos projekto finansavimas).
Projekto veiklos ataskaita (2020-11-09)
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Reda Skėrytė

PROJEKTAS „PASIDALINKIME DRAUGYSTE“
2019-12-18
„Pelėdžiukų“ ir „Smalsučių“ grupių vaikai lapkričio 25-29 dienomis dalyvavo respublikiniame sveikatą stiprinančių mokyklų pozityvios psichosocialinės aplinkos projekte „Pasidalinkime draugyste“. Projekto organizatorius – Kauno lopšelis-darželis „Čiauškutis“.
 Projekto dalyviai kalbėjosi apie draugystę, geriausią draugą, diskutavo temomis: „Kas yra draugas?“, „Kam reikalingi draugai?“, „Kaip išsaugoti draugą?“. Jie buvo skatinami draugauti, nes draugai yra labai svarbūs kiekvienam iš mūsų. Vaikai piešė savo draugus, gamino atvirukus ir dovanojo juos vieni kitiems, žiūrėjo animacinius filmus apie draugystę, žaidė  žaidimus. Projekto dalyviams patiko svečiuotis lopšelio-darželio grupėse ir patiems fotografuoti žaidžiančius, užsiimančius bendra veikla draugus. 
Minčių lietus apie draugus ir draugystę: galima pažaisti; skaityti knygas; vaikščioti kartu; spalvinti knygas, piešti; draugas gali paguosti, kai liūdna; galima pasikalbėti; draugą galima apsikabinti.
Tikimės, kad projektas padėjo vaikams suprasti, kaip svarbu turėti draugą, kaip reikia susidraugauti ir išsaugoti draugystę, kuo galima pradžiuginti draugą.


Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Ilona Vrubliauskienė

RESPUBLIKINIS IKIMOKYKLINIO IR
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ BENDRUOMENIŲ
GAMTOSAUGINIS PROJEKTAS
MŪSŲ MAŽIEJI SPARNUOTIEJI DRAUGAI“
2019-04-01
Priešmokyklinės ugdymo grupės „Smalsučiai“ ugdytinė Gerda Vasiliauskaitė (priešmokyklinio ugdymo pedagogė Reda Skėrytė) dalyvavo respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų bendruomenių gamtosauginiame projekte „Mūsų mažieji sparnuotieji draugai“. Gerda sukūrė darbelį „Gandras gaudo varles“.